Бренд роботодавця в новій реальності (new normal)
До стрічки новин

Зростаюча роль бренду роботодавця в новій реальності

Зростаюча роль бренду роботодавця в новій реальності

Жак ван ден Брук

Генеральний директор групи Randstad, очолює місію компанії в підтримці людей і організацій у реалізації їхнього потенціалу.

CEO Randstad Жак ван ден Брук розповів про глобальні тенденції на ринку праці, роботі в умовах коронакризи та визначної ролі бренду роботодавця в новій реальності.

Що потрібно HR, щоб навчитися триматися на плаву в умовах нових реалій? Які компетенції є сьогодні найбільш цінними?

В умовах сформованої торік безпрецедентної ситуації HR виконали величезну роботу з підтримки операційної діяльності своїх організацій і забезпечення безпеки співробітників. Одна з найбільш важливих компетенцій, яку HR-лідери демонструють сьогодні, – це здатність гнучко реагувати на постійно мінливу динаміку ринку та вимоги локального законодавства. Останнім часом керівники кадрових підрозділів виступають стратегами своїх організацій: їхнє завдання - надавати актуальні й обґрунтовані рекомендації виконавчій раді та топменеджменту.

У нових реаліях головне завдання HR – навчитися ефективно використовувати дані про ринок і людські ресурси. У 2021 році вирішальне значення для відновлення бізнесу має здатність аналізувати та прогнозувати майбутні потреби компанії, і HR-керівники повинні оперативно підбирати необхідних співробітників. Безсумнівно, важливу роль сьогодні відіграють цифровізація та технологізація, що дозволяє підвищити гнучкість робочих процесів у організації.

Емпатія – ще одна якість, без якого не можна уявити сьогодні співробітника служби HR. Пандемія внесла свої корективи в усі сфери нашого життя, люди відчували постійний тиск і стрес, і психологічна підтримка персоналу стала важливою частиною роботи HR. За даними нашого дослідження, більшість співробітників вдячні своїм роботодавцям у першу чергу за емоційну підтримку у 2020. І в цьому році ми повинні продовжувати діяти на благо своїх колективів: допомагати їм виявляти джерела стресу та розробляти нові ініціативи, спрямовані на добробут, безпеку та психологічний комфорт команди.

Як пандемія вплинула на пошук нових співробітників?

Пандемія дуже вплинула на ринок праці. І в першу чергу це стосується трудової міграції. Оскільки кордони були закриті, активність цих процесів значно знизилася, і, ймовірно, найближчим часом ситуація не зміниться – політика карантину й обмеження на переміщення будуть і далі відбиватися на «людських потоках», у тому числі всередині Європейського союзу. Можна сказати, що 2020 рік став віхою зниження рівня мобільності кандидатів. З іншого боку, це не обмежило доступ компаній до певної категорії фахівців. Завдяки успіху практики віддаленої роботи по всьому світу, перелік професій, які можуть працювати з дому, значно розширився. Роботодавці, які потребують кандидатів з особливими навичками, можуть отримати їх і дистанційно. Також важливо, що ситуація, яка склалася, дала можливість співробітникам працювати з самих різних локацій. Так, наприклад, у Сполучених Штатах, де такі великі компанії як Фейсбук і Твіттер, оголосили про значний перегляд своїх політик віддаленої роботи.

Що необхідно робити роботодавцям, аби підвищити лояльність співробітників?

З початком пандемії й економічної кризи, яка наступила за нею, багато компаній були змушені оголосити про значні звільнення. Такі сектори бізнесу, як авіаперевезення, готельний і ресторанний бізнес, втратили мільйони робочих місць в одну мить. Це була перша перевірка корпоративних цінностей компанії.

Найбільш разючим прикладом стали компанії, що проводять політику «прозорої» комунікації. Вони уважно ставилися до співробітників, життя яких торкнулися зміни, що відбулися. Роботодавці проводили тренінги та семінари зі зміни трудової діяльності, підтримували в перепідготовці, і консультували щодо подальшого розвитку кар'єри. Подібні практики і демонстрували важливість кожного працівника, і допомагали захистити бренд роботодавця.

Чи впливає в період кризи сильний бренд роботодавця на привабливість компанії?

Абсолютно. Це наріжний камінь будь-якої стратегії залучення талантів. Без сильного бренду роботодавця компанії боротимуться за залучення перспективних співробітників навіть у періоди високого безробіття. Більш того, сильний бренд роботодавця підтримується чітко сформульованою ціннісною пропозицією роботодавця (EVP) – і це забезпечує утримання робочої сили та залучення команди. Економічний спад, спровокований пандемією, не тільки не дозволив, а й посилив проблему нестачі кваліфікованих кадрів. Зараз, більш ніж коли-небудь, компаніям необхідно зміцнювати свій бренд роботодавця та вкладатись у розвиток комунікацій зі співробітниками – все це тісно пов'язано із загальною репутацією організації. Корпоративні лідери повинні переконатись у тому, що вони зможуть залучити кращих експертів, щоб під час подальшого економічного підйому їхня компанія мала всі необхідні ресурси для досягнення своїх планів.

Як криза впливає на міжнародний великий і середній бізнес?

Великі глобальні підприємства та навіть середні за розміром компанії мали більше можливостей для розв'язання проблем пандемії на початковому етапі хоча б тому, що в них було більше ресурсів для цього. Ми стали свідками того, як величезна кількість малих підприємств розорилася, тому що навіть невелика перерва в русі грошових коштів здійснила руйнівний вплив на їхню здатність до виживання.

Randstad, як й інші великі організації, зміг ефективно впоратися з важкими економічними умовами. Ми допомогли більшості звільнених співробітників, які були з нами до пандемії, знову знайти роботу. Я вважаю, що за цей час сильний бренд допоміг нам зберегти багатьох клієнтів і взаємовідносини з талантами, яких ми працевлаштували в ці компанії.

Довіра до усталених суспільних брендів також допомогла багатьом гравцям ринку не тільки мінімізувати збитки, а й фактично прискорити бізнес. Наприклад, такі організації, як Amazon, Apple та Netflix конвертували свій корпоративний імідж у сильний бренд роботодавця, що допомогло їм привернути нових висококваліфікованих фахівців.

Але сильний і ефективний HR-бренд не обмежується великими та середніми компаніями. Турбота про нього вимагає чіткої стратегії, яка добре виконується та постійно підтримується. Організації можуть скористатися перевагами, які дає HR-бренд, тільки завдяки копітким зусиллям.

Багато людей втратили роботу, працюють віддалено або їхній стиль життя змінився. Як це відбивається в результатах дослідження бренду роботодавця Randstad?

Дослідження бренду роботодавця, яке ми проводимо в усьому світі протягом понад 20 років, дозволяє нам відстежувати настрої людей працездатного віку. Завдяки цьому масовому опитуванню, в якому взяли участь майже 200 000 осіб у 34 країнах, ми можемо відстежити, що залучає співробітників у компаніях.

І з року в рік, з самого початку нашого дослідження, люди вказують одні й ті ж критерії. Приваблива заробітна плата і пільги – завжди номер один. Далі йдуть баланс між роботою та особистим життям, безпека, приємна робоче середовище та можливості для кар'єрного зростання.

У зв'язку з масовими скороченнями та переходом в онлайн, стали важливі домовленості щодо роботи з дому і рівень цифровізації компанії. Результати дослідження цього року, які будуть оприлюднені в другому кварталі 2021, швидше за все, виявлять зростання вимогливості співробітників до безпеки робочих місць і до позитивної робочої атмосфери, яка особливо важлива в умовах кризи. Також може зрости важливість професійної підготовки та навчання, оскільки багато кандидатів залишилися без роботи та шукають для себе нові можливості.

Як штучний інтелект, цифровізація, віддалена робота й інші розробки вплинули на ринок праці, процес рекрутменту та стаффінгу персоналу?

Це важливі фактори, що змінюють світовий ринок праці в останні роки. Штучний інтелект є важливим досягненням прогресу, який одночасно й загрожує усталеному укладу, й надає нові можливості для співробітників. Потрібні величезні зусилля світової спільноти, щоб допомогти персоналу опанувати нові технології, знайти можливості в секторах економіки, і, що найголовніше, забезпечити людей гідною роботою з конкурентною заробітною платою. Дослідження показують, що технології будуть створювати більше робочих місць, ніж віднімати, і нам необхідно зрозуміти, як мінімізувати негативний вплив змін на життя людей у цей період.

Це такий самий сценарій, як і з діджиталізацією, яка змушує багато компаній відмовлятися від застарілих аналогових бізнес-моделей на користь цифрових. Ми побачили, як з настанням пандемії ця трансформація прискорилася в експоненті, і сьогодні компанії досягають своїх цифрових цілей у рази швидше. Але діджиталізація вимагає величезних інвестицій – у технології, людей і процеси. І ті, хто підуть цим шляхом, отримають більшу конкурентну перевагу.

Randstad дотримується підходу Human Forward (людина на першому місці) щодо використання технологій і штучного інтелекту. У такому рішенні ми знайшли оптимальне поєднання людських ресурсів і технологій, тому автоматизовані процеси доповнюються чуйним і надійним керівництвом наших фахівців. Ми визначили, які технології можуть поліпшити роботу та звільнити ресурс наших співробітників, щоб вони могли зосередитися на тому, що вони роблять найкраще. А саме, використовувати свою людську емпатію, щоб вибудувати відносини з нашими клієнтами та кандидатами.

Протягом 2020 року, і в найближчому доступному для огляду майбутньому, ми очікуємо, що віддалена робота буде як і раніше залишатися нормальним форматом для багатьох співробітників. Для деяких компаній вже набирає обертів так звана «віртуалізація робочої сили». Для рекрутингових і стаффінгових організацій це означає, що їм потрібно навчитися працювати в гібридному середовищі. Для клієнтів, які вважають за краще повністю віддалений, «віртуальний» підхід до підбору персоналу, ми будемо проводити співбесіди та тестування, складати програми адаптації та виконувати інші функції за допомогою цифрових інструментів. Для тих самих клієнтів, які повертаються в офлайн, ми забезпечимо особисту присутність співробітників для роботи з дотриманням всіх норм безпеки.

Які навички необхідно розвивати членам команди в умовах нової реальності?

Багато фундаментальних навичок є актуальними, як у минулому, так і зараз. Критичне мислення, виважене прийняття рішень, вільне володіння цифровими технологіями й ефективні комунікації – це ті самі компетенції, які для розвитку своєї кар'єри повинен відточити кожен. Саме ці вміння необхідні практично в усіх областях, а значить, роботодавці повинні до взаємної вигоди допомагати своїм співробітникам постійно вдосконалювати основи.

Незалежно від того, чи є хтось працівником, зайнятим розумовою працею, продавцем або медичним спеціалістом, важливо пам'ятати, що зміни в глобальній економіці та технологіях прискорюються швидше, ніж будь-коли раніше.

Поточна Четверта Індустріальна революція розвивається так стрімко, що деякі навички дуже швидко застарівають. Крім того, під час пандемії цифровізація привела багато компаній до розбудови свого бізнесу, що вимагає придбання нових компетенцій та перерозподілу людського капіталу.

Протягом останніх років багато організацій і академічні установи визнали нагальну потребу перенавчання та перекваліфікації. Це означає, що співробітники зможуть розраховувати на набуття навичок, необхідних у майбутньому. Наприклад, Randstad торік перекваліфікували тисячі співробітників у США та Нідерландах. Багато інших роботодавців зробили аналогічні інвестиції у людей.

Деякі «м'які навички» (soft skills), про які ми згадали раніше, наприклад, управління стресом і лідерство, співробітники можуть набути прямо під час робочого процесу. У міру того, як все більше організацій розробляють свої стратегії професійної підготовки та розвитку, ми можемо очікувати, що багато з цих компетенцій набуватимуть все більшого значення.

Ваш загальний прогноз для ринку праці на 2021 рік?

Ми вже бачили різні прогнози від аналітиків й економістів на 2021 рік, і всі вони залежать від того, як добре світові ринки зможуть впоратися з коронакризою. Відрадно бачити, що вакцини випускаються в такі стислі терміни – це була найшвидша розробка у світі. Тепер головне завдання полягає в тому, щоб зробити вакцини доступними для всього населення – від цього залежить відновлення економіки. Якщо уряди та виробники вакцин зможуть реалізувати свої амбітні плани, ми можемо очікувати, що світова економіка досить швидко відновиться та піде значне зростання зайнятості населення.

Водночас ми повинні зберігати обережність і дотримуватися правил безпеки, які видаються місцевими та регіональними органами влади. І це особливо важливо для роботодавців, які за останній рік виконали справді величезну роботу. Сьогодні ми просто не маємо права послабити пильність.

Ще один позитивний момент полягає в тому, що ринок праці прискорив власну цифрову трансформацію, став більш чутливо й ефективно реагувати на зовнішні виклики. Ми значно поліпшили методи пошуку, тестування та працевлаштування співробітників, а це значить, що компанії стають більш гнучкими. Я припускаю, що ми продовжимо ці стрімкі темпи перетворень навіть після того, як пандемія закінчиться.

Інші новини
ANCOR Corporate Websites
Загрузка...
Logo ANCOR
Загрузка...
Logo ANCOR
Загрузка...
Logo ANCOR
Загрузка...