Randstad Employer Brand Research 2021 про переваги претендентів: дистанційна робота, безпечні умови праці та зарплата
До стрічки новин

Як Covid-19 вплинув на бренд роботодавця

Як Covid-19 вплинув на бренд роботодавця

Ян Денис

Директор з корпоративних комунікацій і зв'язків з громадськістю Randstad Group

Бренд роботодавця 2021

Дослідження бренду роботодавця Randstad почав проводити у Бельгії у 2000 році. Нашою метою було створити новий інструмент, який допоміг би нашим клієнтам у розвитку їхнього власного HR-бренду. Перший звіт був опублікований у 2001 році, з 2010 опитування стало глобальним, і зараз воно проходить у 34 країнах на 4 континентах й охоплює 190 000 респондентів. Сьогодні це - найбільше дослідження HR-бренду у світі.

Вже зрозуміло, що представлені в цьому році результати – найцікавіші за весь час з моменту старту дослідження. І головним питанням буде наступне: як Covid-19 вплинув на бренд роботодавця?

Бренд роботодавця постраждає

Це, ймовірно, найпростіший висновок, який можна зробити. Зазвичай, коли погіршується економічна ситуація, привабливість компаній також знижується. Але це тимчасове явище, не треба перебільшувати вплив коронакризи.

При цьому на HR-бренди впливатиме безробіття, яке вже зросло в більшості західних країн і продовжить збільшуватись у 2021 році. Безробітні люди надають вищі бали компаніям, ніж працевлаштовані. Однак оскільки других набагато більше, цей позитивний чинник недостатньо сильний для компенсації загального негативного впливу кризи.

Вплив на різні сектори економіки буде відрізнятися

Covid-19 по-різному вплинув на різні галузі. Логічно припустити, що й вплив на бренд роботодавця в різних секторах також буде різнитися. Публічна сфера, освіта, біологічні дослідження, технології – усі вони мають хороші шанси, щоб стати після кризи навіть більш привабливими, ніж до неї. Їх можна розглядати як своєрідну «безпечну зону».

Але що трапиться з охороною здоров'я? На перший погляд, це також безпечна ніша, зростання безробіття в ній малоймовірне. Адже медицина відіграє дуже важливу роль у битві з Covid-19, і медики вважаються справжніми героями. Чи означає це, що ситуація з брендом роботодавця буде в цьому випадку краще? У нас є серйозні сумніви з цього приводу. У недавньому проведеному в Бельгії дослідженні ми виявили, що галузь охорони здоров'я вже не так приваблива для роботи, як два роки тому. Не було якоїсь однієї спеціалізації, яка сильно б здала свої позиції, медичні професії вцілому втратили привабливість сильніше, ніж немедичні.

Дослідження також показало, що подібні результати пов'язані саме з умовами праці, а не з проблемою балансу між роботою та особистим життям або з заробітною платою. На початку пандемії телеекрани по всьому світу були заповнені кадрами переповнених відділень інтенсивної терапії з постраждалими від коронавірусу. Можливо, велику роль зіграла нестача фахівців: хворих лікарів і медсестер було нікому замінити, і навантаження лягло на плечі персоналу, що залишився. Досі незрозуміло, як це в підсумку позначиться на привабливості роботодавців, адже це також залежить від реакції урядів на проблеми в даному секторі. У тій же Бельгії вже оголошено про підвищення зарплати для медичних працівників. Оскільки зарплата є важливим фактором, це, ймовірно матиме позитивний вплив на HR-бренд.

Дистанційна робота, безпечні умови праці та зарплата

Цього року список факторів, що впливають на вибір компанії-роботодавця, поповнився двома новими параметрами: можливістю віддаленої роботи та безпечними умовами праці. Наш прогноз полягає в тому, що вони не будуть конкурувати з чотирма головними критеріями: заробітною платою, безпекою самої роботи, робочою атмосферою і балансом робота/особисте життя.

Якщо докладніше зупинитися на топ-4 факторах, то традиційний ефект рецесії полягає в тому, що безпека роботи під час вибору роботодавця стає важливіше заробітної плати. [прим. ред. Але не для України! Баланс робота/особисте життя та безпечне робоче місце не увійшли до топ-5 критеріїв привабливості роботодавця у відповідях українських респондентів.] Останні роки в більшості країн рівень оплати праці був найважливішим елементом, що визначає вибір кандидатів, а безпека була на другому або третьому місці. Але найближчим часом ми можемо очікувати зміни пріоритетів, коли безпека стане пріоритетом №1 слідом за зарплатою і робочою атмосферою. Не варто недооцінювати цей тренд.

Однак, повернемося до важливості віддаленої роботи – результати щодо неї можуть бути різними в залежності від географії, оскільки можливості дистанційної зайнятості сильно розрізняються в різних країнах. Є території, де майже половина робітників, принаймні теоретично, має можливість працювати дистанційно. У Бельгії – це 40% співробітників. При цьому в більшості країн більш половини робітників не мають можливості працювати з дому. У таких країнах як Бангладеш і Мексика цей показник навіть менше ніж 25%. Це означає, що вплив віддаленої роботи на бренд компаній-роботодавців буде сильно відрізнятися в залежності від території.

Інші новини
ANCOR Corporate Websites
Загрузка...
Logo ANCOR
Загрузка...
Logo ANCOR
Загрузка...
Logo ANCOR
Загрузка...