HUMANні перспективи: рейтинг кращих работодавців України
До стрічки новин

HUMANні перспективи: рейтинг кращих работодавців України

HUMANні перспективи: рейтинг кращих работодавців України

Ви звикли будувати своє життя послідовно, спираючись на ілюзорну уяву про наше начебто управління непередбачуваним мінливим світом. Нам здається, що якщо напрацювати якісь правила буття, то вдасться уникнути помилок і гарантовано досягти успіху. Світ цього року жорстоко посміявся над усіма нами…

Нині людству доводиться жити, існувати, працювати, будувати майбутнє в умовах абсолютної непередбачуваності та неповної інформації. Криза накрила геть усе — економіки, політику, суспільство, охорону здоров’я, культуру. Що ж робити? Як діяти? Які засоби боротьби застосовувати? Жоден експерт наразі не дасть точної відповіді. На роздоріжжі прийняття рішень стоїть кожен з нас.

Проте якщо пересічному громадянину доводиться відповідати лише за себе та своїх близьких (та й то не завжди), то керівники — хоч країн, хоч глобальних корпорацій, хоч маленького крафтового виробництва — щодня вимушені приймати рішення, які матимуть вплив на десятки, сотні, тисячі та навіть мільйони оточуючих.

Щоб не схибити, цим керманичам доводиться зважувати та оцінювати з різних боків кожен свій крок. А ще не за­­тягувати з цими рішеннями, адже ситуація навколо змінюється стрімголов. А ще правильно комунікувати з підлеглими щодо всіх нововведень. А ще самим вчитись за новими правилами та ви­­гадувати нові правила.

А ще… Одним словом, ми спостерігаємо не лише за глобальним зсувом на ринку праці. Ми стали свідками глобальних змін у загальній уяві про управління людськими ресурсами. Зараз, аби більш-менш вдало протистояти кризі, потрібно бути адаптивними, тобто:

- передбачувати вірогідні майбутні задачі, тенденції та можливості;

- розповідати про ці задачі так, аби їх всі зрозуміли та допомогли виконати;

-зробити процес прийняття рішень якомога більш прозорим і бути готовим до зворотного зв’язку;

- постійно навчатись новому і за необхідності швидко змінювати плани.

Страшно? Ще б пак! Складно? Звичайно. Цікаво? Принаймні, можна спробувати.
Саме такі або дуже схожі відповіді дають цьогорічні учасники нашого спільного з Асоціацією HR Forum рейтингу HReformation 2020. У шостий раз ми відзначає­мо кращих роботодавців України, і вперше головним трендом всіх оцінених нововведень, рішень, практик та інновацій компанії назвали турботу про Людину. 

Вісім традиційних номінацій: 
- Компанія — роботодавець року 
- HR року
- Dream Team. Топ-менеджмент
- Кращий міжнародний досвід 
- Інновації в HR
- Краща стратегія на ринку HR
- Краща програма підтримки співробітників
- Краща соціальна програма для стейкхолдерів

І в кожній йдеться про людяність, довіру, здоров’я, родину. Вперше опитані керівники компаній заговорили про баланс між роботою та особистим життям, згадали про те, що у їхніх підлеглих, окрім робочих обов’язків, є ще родинні зобов’язання. Нарешті роботодавці замислились над рішеннями, які матимуть наслідки та збережуть свою важливість у найближчі роки. Найкращі з цих рішень стали переможцями нашого рейтингу. Отже, як ми їх обирали.

Методологія відбору

Short list претендентів на перемогу в шести номінаціях — Топ-5 — за інтегральним показником окреслювала Експертна рада, до якої увій­шли HR-фахівці, керівники рекрутингових агентств, представники державного та приватного сектору.

Експерти відповідали на запитання зі спеціально розробленої анкети, де могли обирати з-поміж майже 200 компаній, попередньо відібраних БІЗНЕСом та HR Forum, а також додавати нових номінантів.

При цьому учасники Експертної ради не могли оцінювати компанії, в яких працювали, або з якими пов’язані зараз. Наші читачі також мали змогу визначитися з лідерами ринку. Для цього на сайті business.ua протягом двох тижнів тривало голосування за наступними двома номінаціями:

Компанія — роботодавець року. Сюди потрапили ті, хто найкраще працював з репутацією бренду, хто досяг успіху в формуванні найкращих умов праці та розвитку співробітників.

HR року. Будь-який успіх компанії залежить від залученості самих керівників всіх її підрозділів, а HR — чи не найбільше. Читачі відзначили зусилля та прагнення топ-менеджерів з управління людськими ресурсами.

За підсумками голосів було визначено Топ-20 в кожній з цих двох номінацій.

Наталія Алюшина,
голова Національного агентства України з питань державної служби

— Управління персоналом не статичне. Воно змінюється, рухається, інколи збавляє оберти, а потім знову набирає і мчить вперед. Про нього можна говорити як і про культуру, з розумінням масштабу, всеосяжності та важливості найменших деталей. І останні тенденції обертаються навколо нових викликів та новацій, до яких нас змусила пандемія. Питання безпеки вийшло на перше місце. Це впливає на культуру організації, на її цінності. Яку ідею вона несе назовні? Чи готові ми захистити свій персонал? Чи достатньо в нас сили та впевненості стати на захист інтересів громадян та задовольнити їхні потреби? Адже що як не це має сенс?

Юрій Перч, територіальний директор міжнародної кадрової компанії ANCOR Ukraine, уповноважений представник керуючої компанії

Крім загальновідомих та широко обговорюваних тем подолання кризи і організації віддаленої роботи хотів би відзначити дві тенденції, які вже почали розгортатися на світовій арені, і, я впевнений, в недалекому майбутньому міцно влаштуються у порядку денному українського бізнесу.
По-перше, це екологічність. Ми бачимо, як виникає “екологічна релігія”, підхід “зростання будь-якою ціною” трансформується в ідею циклічного бізнесу. Успішний бізнес починає усвідомлювати відповідальність за підтримку стабільності зовнішнього середовища і має намір зробити свій внесок у забезпечення екологічної безпеки. Екологічний = бажаний для споживача. Затребуваний споживачем = бажаний для бізнесу.

По-друге, — кооперація. Бізнес дедалі частіше задає собі питання: чи потрібне нам зростання і чи має воно бути нестримним? Яка ціна такого зростання? COVID-19 відкрив очі на необхідність кооперації та співпраці між усіма стейкхолдерами, тобто суспільством у всьому різноманітті його структур. Ми усвідомлюємо, що ресурси не є нескінченними, і далеко не все навколо нас є ресурс. Ми приходимо до стимулювання раціонального споживання, якщо хочете — економії ресурсів. До цього почасти нас приводить “екологічний” клієнт, а почасти — переосмислення бізнесом своїх цінностей.

Оригінал статті: https://www.business.ua/uk/node/11289

Інші новини