Результати дослідження оцінки ефективності співробітників на дистанційній роботі

19.11.2020 Міжнародна стафінгова компанія ANCOR Ukraine дослідила, як українські (63%) та міжнародні (37%) компанії   оцінюють ефективність дистанційної роботи. Метою дослідження було виявлення особливостей оцінки роботи співробітників різних підрозділів під час кризових явищ 2020 року.  

В опитуванні взяли участь директори та менеджери з персоналу 78 компаній. Напрямки діяльності респондентів поширювалися на сегменти логістики, роздрібної торгівлі, товарів народного споживання, готельного та ресторанного бізнесу, агропромислового комплексу,  послуг для бізнесу, автомобільної дистрибуції, а також промисловості, електроніки, IT, фінансових послуг, фармацевтики тощо . Більше половини опитаних компаній (55%) мають у штаті від 100 до 500 співробітників.   

За даними опитування, 77% компаній у 2020 році провели оцінку ефективності співробітників. 38% компаній проводять оцінку ефективності для співробітників відділу продажу (у 100% випадків – в електроніці, товарах народного споживання, оптових DIY, дистрибуції FMCG, харчовій промисловості та фармацевтиці), 28% оцінюють ефективність співробітників на виробництві (у 100% випадків  – в промисловості, зокрема харчовій, фармацевтиці та державному секторі) та 25% оцінили бек-офіс (у 100% випадків – в електроніці, фінансових послугах, дистрибуції FMCG, харчовій промисловості та фармацевтиці). 

Оцінки за KPI та компетенціями виявились найпоширенішими серед методів оцінки ефективності співробітників (понад 70%).  

До топ-5 методів оцінки ефективності відділу продажу увійшли: оцінка за KPI (80%), оцінка за компетенціями (53%), оцінка 360 (40%), performance review (27%) та професійна атестація (20%). 
 
Метод оцінки за KPI для фахівців відділу продажу виявився найбільш популярним серед компаній із наступних галузей та секторів економіки: Послуги для бізнесу, Електроніка, Роздрібна торгівля, Опт DIY, Дистрибуція ТНС, Харчова промисловість та Фармацевтика.   
Оцінка фахівців відділу продажу за компетенціями була найбільш застосовувана в сегментах Електроніки, Роздрібної торгівлі,  Дистрибуції ТНС, Харчовій промисловості та Фармацевтиці.  

До списку найпоширеніших методів оцінки ефективності працівників бек-офісу належать: оцінка за компетенціями (70%), оцінка за KPI (60%), оцінка 360 (50%) та  performance review (30%).   

Більш ніж у 90% випадків оцінка 360 для працівників бек-офісу використовувалася представниками наступних галузей: Послуги для бізнесу, Опт DIY, Харчова промисловість та Фармацевтика. Рerformance review для таких працівників були найпоширенішими у Фармацевтиці та Послугах для бізнесу; професійна атестація переважно використовується в Автомобільній дистрибуції.  

Рейтинг оцінки ефективності у виробництві очолили: оцінка за компетенціями (80%), оцінка за KPI (65%), performance review (41%),  професійна атестація (24%) та оцінка 360 (20%).  

В період карантину 77% компаній не звільняли співробітників у зв’язку з неможливістю працювати віддалено, 18% були змушені звільнити працівників, оскільки вони не змогли переналаштуватися і перейти на дистанційну форму роботи, 5% не були певні щодо звільнення підлеглих з причини неможливості працювати віддалено.  

Який формат роботи є найефективнішим?  

Компанії пройшли перевірку на ефективність роботи у дистанційному форматі, але вважають частково дистанційну роботу більш ефективною. Особливо це актуально для Електроніки, Готельного та ресторанного бізнесу, Фінансових послуг, Послуг для бізнесу, Опту DIY, Дистрибуції FMCG, Промисловості, Харчової промисловості.

За період карантину змогли мобілізуватися та показати високу ефективність 68% фахівців компаній-респондентів. Найбільшою мірою така тенденція актуальна для Електроніки, Фармацевтики, Фінансових послуг, Промисловості, Послуг для бізнесу та Державного сектору. 45% не згодні з тим, що дистанційна зайнятість негативно позначилась на ефективності співробітників.   

Ірина Пруднікова, СЕО ANCOR Ukraine «Розуміння ефективності співробітників безпосередньо впливає на стресостійкість компанії. І звичайно ж, дає нам можливість допомогти тим співробітникам, які цього потребують. 2020 рік непростий для всіх. Але зараз ми точно знаємо, що кризи проходять. І чим спокійніше та раціональніше ми їх сприймаємо, чим швидше трансформуємося, тим скоріше турбулентні часи виводять на новий рівень той  бізнес, який до цього готовий».  

Підпишіться і дізнавайтеся першими про новини
Ваш імейл

інші новини