https://fact.kh.ua: Кар’єра чи стабільність: чого прагнуть вітчизняні фахівці?

«Роботодавець VS Працівник – очікування і реальність»: під такою назвою в Харкові засідав Комітет з управління персоналом. Менеджерів з кадрових питань та інших фахівців на захід запросив харківський офіс Європейської Бізнес Асоціації.

Цьогоріч Україна приєдналась до Глобального дослідження привабливості бренду роботодавця Randstad Employer Brand Research. Опитування в нашій країні проводив холдинг АНКОР, який і презентував результати найбільшого дослідження у цій сфері.

У ньому взяли участь більше 200 тисяч респондентів з 32 країн. Аналізувалося понад шість тисяч світових брендів компаній.

“Компаніям з поганою репутацією найом  співробітників у середньому обходиться на 10 відсотків дорожче. Найбільш привабливим може бути названо того працедавця, котрий відомий не менш ніж 10 відсоткам населення”, - розповів директор з розвитку бізнесу ANCOR Ukraine, авторизований експерт Randstad Employer Brand Research Dashboard в Україні Андрій Данилюк.

Учасники зібрання й самі спробували згенерувати запити пошукачів роботи, працедавців і власників підприємств. Поділившись на три групи, вони підготували й презентували очікування кожної спільноти.

Допоки учасники готували презентації, журналіст ІА “ФАКТ” поспілкувався зі спікером заходу Андрієм Данилюком (на фото — праворуч):

Пане Андрію, якого бізнесу — дрібного, середнього, великого - стосується розвиток бренду в першу чергу?

Працівники потрібні всім. Просто комусь треба до п’яти талантів, а хтось потребує сотень і тисяч. У цьому всі єдині.

Наскільки це важливо: витратити частину доходу на “розкручування” бренду?

Результати дослідження показали, що першим найважливішим фактором для працездатних українців під час пошуку роботи є заробітна плата і соцпакет. Тут ми попереду всіх інших країн, які брали участь у дослідженні. Це показує, що без грошей хороші таланти залучити практично не можливо. Але окрім грошей є низка інших факторів, які впливають на утримання персоналу.

Ви презентуєте всесвітнє дослідження. Україна, напевно, є особливою? Маю на увазі, що якісь компанії уникають реклами, також є питання зі сплати податків.

Те, що ми відрізняємося від інших країн — це правда. Наприклад, для нас фактор кар’єрного зростання набагато вагоміший, ніж гарантія довгострокової зайнятості. А у більшості країн світу — навпаки. Там важливіше мати стабільнішу роботу завтра, ніж вірогідність якогось кар’єрного просування.

Це ментальна особливість?

Так. Навіть ця особливість відрізняє нас від наших географічних сусідів: Польщі, Угорщини, Росії, Румунії. В українців свій шлях розвитку.

Що означає “HR” і, відповідно, кого називають “ейчарами”?

HR — Human Resource. Раніше це називалося людськими ресурсами, зараз називається “талантами”. Фактично, це ті люди, які є ядром розвитку бренду. Безумовно, їх першочергове завдання — залучати потрібні таланти, котрі підходять за корпоративним духом компанії. Раніше говорили, що “ейчари” - це сервісна служба, тобто їх завдання — обслужити інші підрозділи: виробництво, офіс, продажі, маркетинг. На поточний момент ейчари виросли у самостійний підрозділ. Вони відіграють все більш важливу роль у компаніях. Такі дослідження показують, що без ейчарів неможливий рух і розвиток компанії на ринку праці. Одне з основних завдань ейчара — утримання й мотивування персоналу, виконання функцій об’єднувача для розвитку колективу й компанії.

Як швидко можна отримати результат від їхньої роботи?

Керівнику HR залежно від розміру бізнесу в середньому потрібно від півроку. Це стосується не лише ейчарів, а й будь-якого топ-менеджера компанії.

Цей напрям розвивають, як правило, іноземні компанії, чи й вітчизняні також?

На сьогодні у вітчизняних компаніях на порядок більше персоналу, ніж у міжнародних. Якщо ми візьмемо найбільшого міжнародного роботодавця в Україні — “Арселор” - там близько 23 тисяч співробітників. Наприклад, “Укрзалізниця” - 270 тисяч. Вітчизняні працедавці істотно більше наймають людей і для них важливіша ця функція, оскільки вони не мають всесвітньо відомих брендів. Рідко в кого, скажімо так, є такі бренди.

Далі познайомимо читачів з деякими результатами дослідження, які можуть бути цікавими й корисними під час професійних взаємин.

Для людей з вищою освітою фактор сильного топ-менеджменту має більше значення під час вибору роботи, ніж для працівників із середньою освітою. Молодь не так цікавить рівень зарплати, як кар’єрне зростання і приємна робоча атмосфера.

Окрема тема, висвітлена під час презентації — трудова міграція. На підставі даних Держприкордонслужби, які обробив Андрій Данилюк, з 2001-го до 2018 року не повернулося в Україну майже 6,8 млн людей. За останні декілька років близько 200 тис. українців щорічно лишаються за кордоном. Причому ця тенденція зростала до 2014 року, тобто виїзд за кордон не пов’язаний з “безвізом”.

Вісімдесят відсотків усіх мігрантів виїхали у два протилежні напрями: Російська Федерація і країни ЄС. До 2016-го домінував виїзд у Росію, згодом вирівнявся і нині до Євросоюзу українці виїздять частіше.

Що стосується впізнаваності брендів, найбільш впізнаваними для українців є сектор фінансових послуг, телекоми, роздрібна торгівля й електроніка. Тобто максимально близькі до населення галузі.        

“Співробітник у тренді — компанія в бренді”. Ця формула успіху від однієї з учасниць заходу, представниці рекламної агенції - видавництва “Дім реклами” Марії Рябчинської була підтримана модератором заходу, територіальним директором ANCOR Ukraine Юрієм Перчем.

Пані Марія поділилася враженнями від презентації дослідження з читачами ІА “ФАКТ”:

“Я аналізувала ситуацію для себе як людина, котра змінює статус власника на роботодавця. До певної міри, аналізую ринок з позицій свого сина, який провів 8 років за кордоном і повернувся в Україну. Він має три освіти й володіє 5-ма мовами. Працює нині на аутсорсингу, а це — повна відсутність соціальних гарантій у подальшому.

Що стосується вітчизняного ринку, я вважаю, що ми й надалі втрачатимемо молодь до того моменту, коли ми все ж прийдемо до того, що законодавство має бути стабільним. Зазначу, що крім наявного фінансового розшарування, у нас падає загальний рівень культури”.       

Ще одного учасника заходу, представника компанії “Goldman Consulting” (податкове і юридичне консультування) Андрія Лиманського зацікавила презентована статистична інформація про сприйняття роботодавця працівником. У мене постало питання щодо привабливості роботи: є інтерес щодо професійної сфери молодих співробітників — юристи, бухгалтерія, фінансисти. У ці сфери потрібно виходити з грантовими речами.

Підсумки заходу підбивали у розмові з  територіальним директором ANCOR Ukraine Юрієм Перчем. На його думку, вітчизняні ейчари нині є між молотом і ковадлом.

“З іншого боку, зараз всередині країни розгортається конкуренція за фахівців робітничих спеціальностей. Рівні їхніх зарплат наближаються до європейських”, - сказав наш співрозмовник.

За словами Юрія Перча, компаніям потрібно вкладатися в модернізацію і підвищувати віддачу для співробітників.

Підготував Роман Кривко

Підпишіться і дізнавайтеся першими про новини
Ваш імейл

інші новини