Кар'єрний розвиток, консультації, коучинг
До переліку інсайтів

Кар'єрне консультування та кар'єрний коучинг - відмінність

Кар'єрне консультування та кар'єрний коучинг - відмінність

ANCOR Ukraine радий поділитися інформацією про особливості кар'єрного консультування та коучингу, а також у яких випадках кожен з підходів доречний.

Чим відрізняється кар'єрне консультування від кар'єрного коучингу?


В ANCOR часто приходять клієнти із запитом на аутплейсмент і просять надати підтримку співробітникам, що вивільняються, у подальшому кар'єрному розвитку. Хтось говорить про консультування у пошуку роботи, хтось – про коучинг. У процесі переговорів із замовником з'ясовується, що не завжди є чітке розуміння особливостей цих підходів і кожен клієнт схильний вкладати своє. Спробуймо розібратися в деталях.

Робота з клієнтом

Коуч працює із клієнтом, вибудовуючи партнерські відносини, будує діалог на рівних. Професійний коуч не дає порад та рекомендацій. У даному випадку експертом виступає сам клієнт. Основне завдання коуча полягає у побудові процесу сесії таким чином, щоб клієнт сам знайшов відповіді на запитання та сформулював рішення.

Консультант є експертом, у нашому випадку – у галузі побудови кар'єри та пошуку роботи. Він володіє необхідною інформацією, за якою до нього звертаються і чекають на рекомендації - це і визначає формат спільної роботи

Специфіка запиту на послугу


Запити на коучинг часто не мають чітко окреслених кордонів, оскільки процес схожий на дослідження, що стосується різноманітних сфер життєдіяльності клієнта, актуалізує питання цінностей, бачення майбутнього, цілей та ресурсів для їх досягнення.

У кар'єрному консультуванні ситуація інша. Клієнт, як правило, знає, чого хоче, запит конкретний. Привід для звернення може стосуватися оцінки стану галузі, позиціонування на ринку праці, переходу до нової професійної сфери, складання резюме, підготовки до переговорів з потенційними роботодавцями тощо.

Хто слухає, а хто говорить?


У процесі коуч-сесії 80% часу говоритиме клієнт, а коуч – слухати, ставити відкриті та уточнюючі питання, які, як правило, орієнтовані на сьогодення та майбутнє, а також стимулювати клієнта до генерації ідей, рішень та руху вперед.

Зворотна ситуація відбувається на кар'єрній консультації: консультант більше каже, ставить як відкриті, так і закриті питання. Багато уваги приділяється минулому досвіду, на який спирається клієнт під час вирішення кар'єрних запитів. Також консультант вносить припущення, дає поради, рекомендації, пропонує різні способи дій, наводить приклади із практики, надає різні джерела інформації.

Відповідальність


Відповідальність на коучі за коректне виявлення запиту та створення розвиваючого середовища, а на клієнті - за рішення, які він згенерував та подальше їх виконання.

У кар'єрному консультуванні консультант відповідає за коректність наданої інформації, а клієнт – за виконання рекомендацій.

Результат


Результат коуч-сесій не завжди очевидний, тому що ні коуч, ні клієнт не знають до кінця, яких висновків та інсайтів можна дійти за підсумками сесії.

Зазвичай, за підсумками консультації результат визначено у різних випадках: побудований кар'єрний трек, огляд ринку праці, складене резюме, підготовлена самопрезентація тощо.

Як ми бачимо, цілі коучингу та консультування єдині – допомогти клієнту вирішити поточну кар'єрну задачу. Відмінності присутні на рівні завдань, інструментів та процесу. При ідентифікації запиту консультант визначає, який підхід буде ефективним для клієнта з урахуванням усіх початкових даних, і пропонує рішення.

Детальніше про послугу

ANCOR Corporate Websites
Загрузка...
Хочу в ANCOR!
Загрузка...
Заявка на услугу
Загрузка...
Logo ANCOR
Загрузка...
Logo ANCOR
Загрузка...
Logo ANCOR
Загрузка...